zondag 23 november 2014

Barbie Chocolatechip Cookies

Oké, dit recept komt dus eigelijk uit het 'Barbie Kookboek' dat ik al heb sinds ik 4 ben. Deze Cookies waren ook het eerste recept wat ik zelfstandig kon maken. Toen ik 5 was had ik een keertje mijn wekker gezet om 5 uur om koekjes te gaan bakken voor mijn ouders, gewoon zomaar! Ze zijn echt heeeel erg lekker en ik heb nu ik wat ouder ben allemaal varianten bedacht die ik ook op m'nn blog zal zetten, zoals met witte chocola en amandelen of met noten of met M&M's en nog veeel meer :). Ik hoop dat jullie er net zo veel van genieten als ik!




Ingrediënten (voor 15 koekjes):
- 100 gram boter
- 40 gram bruine suiker
- 40 gram kristalsuiker
- 1 ei
- 0,5 tl vanille aroma
- ..........................chocola

Bereidingswijze:
Duur: ongeveer 30 min
1. Verwarm de oven voor op 150℃.

2. Breek de chocola in stukken. Leg de chocola op een snijplank of aanrecht in een plastic zak. Sla met een deegrol de chocola in kleinere stukken.

2. Meng de boter en de twee soorten suiker in een kom en roer het tot een glad mengsel.

3. Roer het geklutste ei er geleidelijk door. Als het ei en het suikermengsel goed gemengd zijn roer je daarna de bloem erdoor. Voeg tenslotte de chocola toe.

4. Leg bolletjes deeg op een bakplaat met bakpapier met twee eetlepels. Als het goed is kun je er ongeveer 15 maken. Ik maak zelf hele grote bollen omdat dat veel lekkerder is ;)

5. Laat de cookies 10 minuten bakken en laat ze dan ongeveer 10 minuten afkoelen. De chocola is dan nog lekker gesmolten en het deeg is nog een beetje warm :P.

Geen opmerkingen: