zondag 23 augustus 2015

Anaïs' Notentapenade

Mensen zijn gemakzuchtig, en simpelweg ook een beetje onwetend. Nu is dat helemaal geen verwijten, maar ik wil graag mensen helpen inzien dat het niet zo hoeft. Meer dan de helft van onze gemeenschap denkt dat je wat je in de winkel koopt niet allemaal zelf kunt maken. En áls je het wel zelf kunt maken zal het nóóit zo lekker zijn als in de supermarkt. Dat is niet waar. Ik kan het tegendeel bewijzen. Ik heb een nieuwe categorie op zowel mijn blog als mijn site geplaatst die 'Vermijdt kant en klaar' heet. Hier kun je allee recepten vinden voor producten die normaalgesproken in de winkel zou kopen die je in een oogwenk zelf in je eigen keukentje met verse producten kunt maken, nog sneller dan je kant-en-klaar kunt zeggen. Het voordeel van deze producten zelf maken is ook nog dat je voor allemaal net zo veel tijd nodig hebt als om even heen en weer naar de winkel te gaan! Helemaal top dus!




Ingrediënten (voor ongeveer 5 personen):
- geroosterde en gezouten pecannoten
- geroosterde en gezouten amandelen
- 15 groene olijven
- 1 teen verse knoflook (in kleine stukjes)
- scheut olijfolie
- peper en zout
- 1 pot gedroogde tomaten
- 2 schijfjes rode jalapeñopeper


Bereidingswijze:
Duur: 5 minuten

Doe alle ingrediënten bij elkaar in de blender en mix tot er een massa ontstaat die je gemakkelijk op een toastje zou kunnen uitspreiden. Het kan zijn dat je een grote klont krijgt in plaats van een zachte substantie. Voeg dan meer olijfolie toe om het wat soepeler en zachter te maken.

Geen opmerkingen: