zondag 22 november 2015

Boterbier

Ik heb hier ook een filmpje van op Youtube gezet om de uitleg te verduidelijken. Hoop dat je het leuk vindt! Ik heb altijd al boterbier willen proeven, dus ik dacht waarom iets uitstellen wat je vandaag ook kunt doen!? Boetbier komt natuurlijk uit de beroemde Harry Potter films en staat bekend om de caramelkleur en de schuimlaag. Ik het meerdere recepten geprobeerd en ben erachter gekomen dat cream soda essentieel is omdat dit de schuimlaag maakt die je er natuurlijk bovenop wilt hebben! Dit kun je krijgen bij alle Aziatische winkels omdat ze het in Aziatische landen veel drinken net als wij cola drinken. Ik vind het best lekker. Wel heeel machtig en zoet. Maar ik ben heel tevreden. Ik hoop jij straks ook!


Ingrediënten (voor 2 personen (1 als je heel erg dorst hebt)):
- water
- suiker
- boter
- 1 tl clotted cream of andere room
- evt. een scheutje rum of ander soort drank
- 1 blikje cream soda


Bereidingswijze:
Duur: ±15 minuten (hangt van je kookskillz af)


  1. Smelt water met suiker samen in een pan op laag vuur. 
  2. Voeg als het kookt de boter en clotted cream toe en roer dit tot het een glad mengsel is geworden. Laat dit afkoelen. Naarmate het afkoelt zal het ook steeds dikker worden, het is tenslotte wel caramel... Als je wilt kun je nu rum aan het mengsel toevoegen, maar dat vond ik zelf minder lekker omdat het dan veel te zwaar wordt.
  3. Voeg als laatste afwisselend de cream soda en caramelsaus toe en klaar!


Geen opmerkingen: